30
Mar

Fotografia w marketingu

Zdjęcia już dawno przestały być postrzegane jako metoda na „uchwycenie chwili”. Piękne fotografie często są tworzone jedynie ze względów komercyjnych. Czy to wada? Niekoniecznie, chociaż trzeba przyznać, że z fotografią reklamową wiążą się pewne niebezpieczeństwa. Najważniejszym zmysłem dla człowieka jest zmysł wzroku. To właśnie dlatego zdjęcia w reklamach są tak ważne. Zobaczony komunikat i obraz mają o wiele większy wpływ na konsumenta, niż podobna treść przekazana za pomocą kanału audio.

To właśnie dlatego tak wiele w naszych miastach bilbordów, a na stronach www tak wiele banerów. Dobre zdjęcie plus trafne hasło mogą zdziałać cuda. Oczywiście najchętniej wykorzystywanym motywem jest seks. Roznegliżowane panie lub dwuznaczne sytuacje to motyw, który zawsze przyciągnie wzrok przechodnia czy internauty. Niestety reklamowy obraz jest często wyidealizowany i poddany wieku obróbkom. To samo dotyczy zdjęć produktów spożywczych.

Ani ludzkie ciało ani posiłek nigdy nie będą wyglądać tak dobrze jak na zdjęciach prezentowanych przez twórców reklam.